Skåne Simrishamn

 2024-03-18 mulet Ostlig vind 2 grader 

Jobbet hade fört mig ner till Lund men jag tog de extra milen för att komma till Simrishamn. Jag var på plats kl 15 och det var riktigt kallt och blåsigt. Jag träffade två Danskar som hade haft kass fiske och funderade på att avbryta en dag för tidigt.

Men jag körde på bakom revet och en bit söder ut , men efter tre timmar utan att jag känt något gav jag upp . Jag fick tips att ta med vadarstav vilket verkligen var nödvändigt .När jag plockade ihop så föll det några snöflingor.



Nästa dag var jag ute vid åtta vinden var svagare och det var någon grad varmare.Jag testade först en plats norr över och sen samma plats som igår. Det var ingen aktivitet idag heller så efter dryga två timmar packade jag ihop och åkte till Lund för att göra sista jobbet.

Nu blir det Västkusten nästa gång.


Kommentarer