Österdalälven.Älvdalen

Jag drog tidigt från stugan och var på plats kl 8 . Det vakade lite överallt och det var små  grå nattsländor som var på menyn. Den första jag kastade på var en lite Öring  som verkligen hoppade loss flugan . Sen fick jag en halvkilos  som verkligen var vacker. Vilken start efter en timma så hade jag  även fått ett par Harrar på 30-35cm och en som drog  av tafsen.


Jag fiskade mig ner mot nacken där det vakade på andra sida ,men  det var för långt för att presentationen skulle duga. Flugorna var klart bäst var grå CDC Caddies och grå Dyret. Fisket blev sakta sämre och vaken dog ut . Fick besök av två trevliga fiskare från Borlänge som delade med sig av lite platser som var värda ett besök.

Vid två åkte jag till Karlarvet och testade 1 timma , det  kläckte en del Dagsländor men en hård vind gjorde att fisket  svårt och det var bara enstaka vak.



Kommentarer