Sämsholm dammar

Förra året hade jag missat dammen som låg i skogen så det blev ett nytt försök. Det var svårt att hitta parkering  så jag var nog inte igång förrän vid nio. Denna damm var till största delen sumpmark runt om och mycket svår fiskad. Jag gav upp efter en timma då hade det inte hänt något.

Det blåste västlig vind längst med dammen och var 5 grader . Jag testade en timma i blåste då jag sett några vak lågt ut. Jag drog mig sen in vid parkeringen som låg i lä ,nu hade solen tittat fram och det blev en härlig lunch på stormköket.

 Det blev många timmars Booby fiske utan att känna något . Det var en till i sjön han fick en vid tre tiden på grön Booby.Jag stannade till det började mörkna och hoppades på några myggätare men inget hände. Ägaren till dammen berättade att han släppt i stor fisk på 4-5kg för fem dagar sen och tyckte det var märkligt att de inte var på hugget.Det blir nog inga mer försök här.

Kommentarer