Abborresjön. Blåsigt och trögt

Jag kom upp halvtio och som vanligt så blåste det längst med sjön. Prognosen hade visat sol men det var mulet och kallt. Det spelade inte så stor roll då jag var nyfiken på hur min nya flytring skulle funka. Man satt högt med vattnet en bit nedanför knät. Jag hade en som nafsade på en Svart Wolly Bugger efter en kort stund. Sen hade jag flera fiskar som inte tog ordentligt, en flicksländenymf med ljusgrön metall kropp var de på flera gånger inne i viken till höger.Där det var stundtals lä men vinden vände och det var rätt irriterande.


Det dröjde till klockan ett innan jag kunde håva en Regnbåge på 9hg som tog på en stor Busen. Efter en rejäl lunch var jag igång igen. Nu var det väldigt dött med några sporadiska vak. Vid halvfyra så fick en skrapare chansen. Jag trampade på mot bilen men det hände inget ute bland vågorna men i lä vid berget så hade jag tre påslag varav en som jag kände. Jag hade tänkt mig en helt annan dag så jag var rätt less. Kul att det kom iland en stammis samtidigt hann hade fått tre och berättade att fisket har var riktigt trögt i höst. Lite fiskesnack är alltid uppskattat.

Kommentarer