Tjörn Äntligen en Sommaröring

Mulet och utgående tidvatten.
Igår var jag på en plats som många tipsat mig om. Det var en ström mellan två öar med rejält fart i vattnet. I första kastet så kände jag en två gånger men den fastnade inte. Efter tio minuter så kände jag det lilla hugget när man pausar intagningen och upp hoppade en 45 plussare efter flera hopp då lossnade den. Ok tänkte jag det var ju ändå kul att det går få dom på sommaren. Jag fortsatte bort på kanten och mendade lina för att få ner flugan ordentligt. Ett tungt hugg och en riktigt stor fisk visade sig i ytan för att sen göra en lång rusning och sen släppa. Allt detta mellan tre och fyra mitt på dagen.



Idag var jag tillbaka och fiskade det ström satta partiet noga utan att känna något. När jag nästan gett upp så fick jag idén att de kanske inte var i strömmen utan i den lugnare viken. I andra kastet drog det i ordentligt vilket följdes av flera hopp. Fisken var urstark så det tog innan jag äntligen fångat min första sommar öring.
Så jäkla kul😁

Kommentarer