Abborresjön , Clas fick uppleva ett fantastiskt Vulgata fiske!

Äntligen stämde det så jag kunde få visa upp detta fina vatten för Clas. Vi var framme vid dämmet klockan tio och möttes av kläckande Vulgator och sporadiska vak. Vädret var mulet med en del solglimtar och 13 grader. Känslan var att det här kommer bli bra , efter en kopp så bar det iväg ut i ringarna.


Clas började bra och hade flera påslag första timmen men ingen i håven . Det var sen en bra vakperiod i viken till höger då han tog ett par och jag en när kläckaren hade sjunkit och jag gjorde några handtwist. Men idag var det torrt som gällde så jag fiskade inte in några sjunkna kläckare mer denna dag. Vid ett så fick vi en rejäl åskskur på oss när vi var påväg mot bilen och hade hunnit till grundområdet när det slutade. Där började det kläcka för fullt och fisken var som galen i 20 minuter, vi lyckades inte få någon konstigt nog. Jag var både frusen och hungrig så det var gött med mat och varma kläder. Vi konstaterade att kläckaren Clas hade var helt suverän . Tur att han hade fler så jag kunde få en. 





Nu hade det kommit några fler landfiskare så vi tog oss ner i lä bakom vassruggen i stora delen av sjön. Här vakade det mer eller mindre hela tiden och Clas han krokade fisk något helt otroligt. Jag envisades med att testa andra flugor men de var klart sämre. Vid ett tillfälle när jag fått en och fick en i kastet efter så blev det för mycket för en ivrig Wille han ramlade av ringen och fick sig ett dopp. När jag inte drillade så var han helt cool. 


Vi slutade fiska vid sju vi var så nöjda att det inte fanns någon anledning att fortsätta det visade sig vara klokt då vi mötte mycket regn på hemvägen. Jag måste än en gång berömma denna fantastiska sjö med sina rejäla kläckningar , nu ser jag framemot att Stora Kroksjön kommer igång.

Kommentarer

  1. Jag såg er när ni paddlade in🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var lite dött när vi gav oss, kom det igång senare på kvällen

      Radera

Skicka en kommentar