Tjörn.Äntligen en lyckad premiär.

Vi kom till stugan vid lunch den förste april men en förkylning och hård NO gjorde att jag avstod. Strax före nio så började jag vid Pilane och efter en kvart så hade jag en tvekan men en timma senare så landade jag årets första Havsöring på drygt 40 cm. 

Jag drog vidare till Björholmen där träffade jag två trevliga fiskare och fick ett bra tips inför sommaren. Det låg is i vikarna så det var lite begränsat. Efter knappa timmen tänkte jag dra mig hemåt men då fick en kille en fin fisk så jag ställde mig bortanför honom och fick omedelbart en på 48cm. Nu var fisken verkligen i tagen och jag fick ytterligare tre var av den största på 50cm. Alla tog de Peters lilla oranga med långsam intagning. 


Väl hemma var maten på bordet och efter en öl somnade jag nöjd i solstolen. Gött liv …

Kommentarer