Baltak . Trögt i vårsolen

Då kom det en sådan där fantastisk dag . Sol , vindstilla och femgrader på dagen.

 Jag möttes av en Å med högt vatten så jag tacklade upp med sjunklina och gick upp till lugnvattnet i Zon två. Vattnet gick en bit upp på kanten med jag var ändå full av optimism. 


Efter en timma så fick jag på en fisk som klev av efter en kort stund. Jag malde på i två och en halv timma med flera tappade flugor , så tillräckligt djupt fiskade jag . Det var konstigt att  jag inte fick sällskap utan var själv hela tiden Det var nu nio bilar vid Bälteberga. Jag lagade lunch och lyssnade på skid VM innan det var dags igen. Jag passade på att byta till tunga nymfer och indikator . Märkligt nog var det ledigt i ruinpollen jag kände inget men till min stora glädje kläckte en stor bäckslända framför mig och gav en försmak på vad som komma skall.

Jag fiskade sen mina platser utan att känna något men det var för mycket vatten för min smak. Jag såg ingen som fick något idag. Vattnet var 6-7 grader och vädret var makalöst och jag gav upp strax efter tre.

Kommentarer

  1. Tack för rapporten. Det blir att binda flugor ett tag till men sedan kanske vi ses vid ån 😄

    SvaraRadera
  2. tack för rapporten. alltid trevligt att läsa. Jag var där den dagen också. Jag tappade 1 regnbåge i zon 2. Annars var inget på gång. Mvh Roger

    SvaraRadera

Skicka en kommentar