Hökensås .Enesjön och tjärnar

Jag började med ett långt och trevligt besök i butiken. Strax efter kl 10 var jag vid Enesjön det blåste en hård västlig vind så efter att testat vänstra viken gick jag till Vita tjärn. Jag hade fiskat drygt en halvtimma då en Regnbåge tog min  Wolly Bugger  (svart med silver ribb). När jag rensade den var den full med fjädermygg. Efter ytterligare en stund så tappade jag en. 




Jag gick till Tjärn 59 för att hitta lä och käka lunch. Jag testade en timma utan att känna någon. Gick sen tillbaka och testade i Vita tjärn igen , men lika dött. Nu var klockan halvtre så jag knallade till bilen men stannade till i viken men igen fisk. Träffade några gubbar som hade varit runt i olika sjöar utan att få något. Jag var den förste de träffat som fått nåt. 

Det blåste och var bar kallt så jag avslutade efter en kort stund i Prinsasjön.







Kommentarer