Stora Kroksjön och Abborresjön, Skit dag.

 Sol 15 grader svag NV 

Det såg mycket lovande ut när jag kom till sjön vid tiotiden. Det var en bris mot höger sidan så jag traskade nästan till sista vindskyddet. Där var en myggätare igång utefter kanten. Jag monterade ihop spöt och funderade på att byta tafs. Skit glömt dom i bilen och där fanns även alla mina Regnbågsflugor. Västen var full med torrisar. Det går väl ett tag att köra med den tafs jag hade, tyvärr började det blåsa mot min strand så det blev att gå den långa vägen till bilen , vilket tar 20 minuter. Nya tag tar andra sidan där viken längst upp borde ligga i lä. Väl framme så var viken igenväxt med näckrosor och inga vak. Nu blev det djupkanten och lunch , då var klockan ett och jag hade knappt fiskat. Det var sporadiska vak och  jag lyckades inte få min fjädermygga i dess väg . 


Mellan halvfyra till halvsju blev det Abborresjön där jag hade en som stötte på en svart Wolly Bugger. Det var även här några sporadiska vak. Jag hade så jäkla ont i ryggen efter ett hårt träningspass så jag gav helt enkelt upp !




Kommentarer

  1. Du var inte ensam idag. Jag startade kl 07.00 i Strandgölen och krokade en riktigt stor både på runt 5 kg. Bågen rusade helt hysteriskt och min rulle med mycket gammal backning visade sig vara nästan ihopklistrad så jagfixerings dra ut backningen allteftersom fiske rusade. Efter 80-90 meter såg jag botten PO backningen och då gick definite att lösgöra mer lite. Fisken tog ett högt språng och slet sig loss. Jag trodde fisken tog flugan men icke, på kroken satt ett fiskefjäll.trots tappad fisk gjorde denna fisk min dag. Resten av dagen var helt kass.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar