Tjörn. Tre dagar i sol


5-7 september , sol 20 grader och lågt vatten

Jag kom ner vid lunch och började i Pilane då tidvattnet stod som högst vid tre tiden. Det blev en sprallis så jag drog vidare till Björholmen. Där var det gott om mindre fisk och jag fick en duble på direkten. Sen var många efter och gjorde utfall mot flugan med tog inte ordentligt. Tog en mindre på långsamt fiskad nymf st 10.Jag åkte hem och fixade i stugan för att åter vara på plats vid halvsju. Jag gick då längst ut och njöt av en magnifik solnedgång , men ingen fisk.

Idag var jag ute vid tio och åkte till ett nytt ställe vid Djupvik det var verkligen fint men stendött och en hel del snören på vissa ställen. I Olsnäs var det ofiskbart. Sen vidare det samma ställen som igår men inte samma fart utan blev bara en mindre. Kvällen hoppade jag. 

Ytterligare en fantastisk dag med 20 grader och svaga vindar. Valet föll på L Askerön ett så vacker ställe, tyvärr bara en sprallis. Sundsby var fullt med alger. Sista stoppet innan hemresan blev Björholmen där jag tappade en skaplig . 






 

Kommentarer