Tjörn. Ok helg

 220909  Regn, 15 grader, måttlig vind ,högvatten

Vi kom fram till stugan vid fyra och efter inpackning så fick jag permis några timmar. Det regnade och blåste ostlig vind. Jag åkte direkt till Björholmen där jag fick en liten. Vidare till Pilane testade först till vänster men där var det dött. I stora viken hände det man längtat efter. Full fart med hugg och några i håven tre stycken mellan 30-40cm och en 45a som gjorde flera härliga hopp. Så jäkla kul när det stämmer.


220910 mulet 14 grader måttlig NO

På fm drog jag direkt ner till Pilane och tänkte upprepa gårdagens fiske men det var dött . Träffade en spinnfiskare som var där tidigt när vattnet stod högt , men även han bommade. 

Jag drog vidare till Björholmen där jag fiskade mot havet , det blev en liten sen var det dags för lunch.

Nästa pass blev mellan två och sex det blev först en sväng till HX där  var stenen precis synligt , men ingen fisk. Sen blev det VX och nu var vattnet högt och bra men inget där heller . Avslutade sen vid Pilane för att fiska samma tid som igår men även där var dött.


220911 sol 19 grader måttlig NO

Åter ett fm pass och nu till Mjölkeviken där jag testade nytt ställe vilket var väldigt fint. Jag fiskade mig runt de heta platserna och det sista testade jag en liten vik. I andra kastet klippte det på en 45+ helt oväntat och så var dagen räddad. Blev en kort sväng till Björholmen efter lunch. Sammantaget blev det en ok helg med två godkända fiskar.



Kommentarer