Tjörn, Fina fiskar !

 

220915 sol 18 grader ,högt vatten, N till V

Var ute vid tio då vatten stod som högst Jag åkte först till VX med förhoppningen om att de större Öringarna skulle vara på plats. Viken var tom men mot havet så hände det grejer med flera hugg och en 40a i håven och direkt efter tappade jag en som voltade våldsamt, vilken start. Jag åkte vidare till HX och fick en sprallis. Blev även en sväng till Pilane där jag hade en tvekan. 



Efter lunch blev det L Askerön där jag testade badet och tappade en liten . Jag testade sen ett nytt ställe som var för djupt. När jag kom till västsidan hade vinden vänt och det blåste rakt emot . Vattnet var grumligt och det var jobbigt att kasta. Hade ett påslag på kort lina vilken tog flugan. Tappade sen en mindre. Dagens sista stopp blev Gunnevik där jag hade ett nafs. Hade jag krokat fler idag så hade det varit en toppen dag , men så kan det vara.



220916 sol 17 grader , högt vatten N

Vaknade tidigt och åkte till Toröd så Wille skulle få en promenad. Mötte fyra Rådjur som var väldigt oskygga. Toröd gav inget så det blev Björholmen vilken också var död. Nu var klockan halvnio och det var dags att möta högvattnet i VX. Jag började i viken och efter 10 minuter så blev det tvärstopp och efter en odramatisk drillning låg en fin Öring på 48cm i håven. Min nya håv med våg visade 1,6kg. 



Efter kort och film så gick jag ut igen och i andra kastet upprepades det hela och en exakt lika stor fisk låg i håven .Även denna var ganska beskedlig och bökade mest runt. Nu var min fluga helt söndertuggad. 

Jag fiskade sen samma sträcka som det var fisk på i går men inget hände. Jag avslutade i Pilane utan att känna något . Vilken skillnad på dagar  idag två påslag och två fina fiskar , det är flyt. Nu verkar höstfisket kört igång och kommer förhoppningsvis bara bli bättre.



Kommentarer