Tjörn , Stor Öring

 20220516 sol NO stigande

Jag började fiska i Olsnäs strax efter sju . Det började bra med en Näbbis och två små Öringar . Jag gick sen vidare till specialen där hade jag en fin följare som nafsade i flugan en meter ifrån mig. Efter ytterligare 10 minuter so drog det på en fin fisk som hoppade två gånger och lossnade. 

20220517 sol NO stigande

Idag gick jag upp en timma tidigare och åkte till samma plats. Idag var platsen stendöd inte ens Näbbisarna var där. Förutsättningarna var identiska så man blir aldrig klok på dessa fiskar.Jag hade fått ett tips av Peter på ett ställe kallar det MX. Man fick gå över ett jäkligt brant berg där försökte jag gena över ett sankhål. Och sjönk till skrevet med ett ben och det hela blev lite dramatiskt . Till slut nådde jag platsen som jag sett på Maps och mycket riktigt var det en fin djupränna. 

I andra kastet hade jag ett litet nyp några meter ut och han tänka tanken att det var en liten då jag fick se den stora Öringen i det klara vattnet . Den var fast och rullande våldsamt innan den drog iväg i några härliga rusningar . Vilken lycka årets första godkända var denna vackra hane på 60cm.

Jag gjorde sen ett besök i Pilane och fick en liten.



Kommentarer