Stora Kroksjön . Vulgata !

 Lättmolnighet och 20 grader på em , måttlig vind

Idag var jag på plats vid halvelva laddad med nya kläckare och torrisar. Vinden låg så vikarna på högersidan var delvis i lä. När jag kom till andra viken så vakade det en del och  en stammis var på plats vi snackade en del. Han hade kämpat sig hit på kryckor då han väntade på höftledsoperation så denna plats var nog het. Han fick en och jag hade en liten Öring uppe på kläckaren. Jag gick vidare förbi vindskydd två och fiskade från de fina berghällarna var även inne i viken där det vakade mycket nära land. När jag tog lunch vid ett så hade jag missat ett antal fiskar i mothugget och ett tafsbrott.


Strax efter fyra efter ytterligare några påslag utan någon i håven så började det mojna och ett spinnerfall drog igång. Nu kom de i grupper på två till tre fiskar inom kasthåll de vakade intensivt och  kunde komma från flera håll. Nu lyckades jag bättre med krokningen då de tog flugorna lugnt och fint. Det blev tre i håven på ett par timmar och några missade. 


Vid åtta var sjön blank och det var några eftersläntare som fortsatte vaka. Jag slutade strax före nio och kunde summera ännu en fantastisk dag. Det var trögare idag fram till spinnerfallet , men att jag är för het i krokningen gör att det blir väldigt många missar. Hela högersidan var mycket fin med berghällar som går ut några meter i sjön.Nu blir det hem och fylla på asken då det gick hårt åt den i träd och Regnbågar. 



Kommentarer