Hökensås , Nordvattnet med Hugo

Idag hade Hugo studiedag så jag hade planerat fiske på åsen. Vi var i butiken strax efter åtta och efter lite trevligt snack var snart ute på sjön i vår båt. Det blåste friskt längst med sjön och var bara lä i den viken till höger när man kom ut. Jag tacklade två spön med större flugor och sen satte vi gång med dragrodden. När vi kört ett varv så la vi oss i läviken där jag efter en stund hade på en på Montana . 


Vi rodde ner till grillplatsen för korvgrillning och en välbehövlig paus. Hugo frågade många gånger hur många jag trodde vi skulle få , jag gissade på två. 

Vi rodde åter till läviken där det var några fiskar uppe i ytan. Precis utanför udden så tappade jag en riktigt stor som var på ett tag , när vi  drev förbi samma plats igen så tog ännu en som även den lossnade. Helt otroligt. Nu kom det en fiskare och ställde sig på udden vilken innebar att vi fick hålla oss på avstånd .  Då trodde både jag och Hugo att vi får nog ingen fisk. Han fick en mindre och vi fick packa ihop vid tre, då Hugo hade sin första fotbollsmatch kl fem. 

Vi avslutade på Mc Donalds så han hade energi till matchen ,jag kollade 30 minuter var väldigt imponerad att de hade ett passningsspel i så tidig ålder

Hugo tränade mycket på rodden och blev riktigt duktig. Han klagade inget och var på gott humör. 

Kommentarer