Tjörn .Tre dagar med sol och NO

 2022-04- 20 Stigande 16-20

Jag var ute vid Askeöarna runt fyra och tog mig till läsidan för att slippa den tråkiga vinden. Jag hade studerat kartan och sett ut ett ställe som såg lovande ut. När jag kom fram så stod där en bil, men inga fiskare. Jag fiskade av viken vilken hade mycket fin botten och när jag kom till udden så lämnade två gubbar platsen. Efter en stund kom en båt så detta var nog en känd plats . Efter en timma fick jag en mindre fisk sen var det dött. Jag avslutade vid badet där jag hade två tvekan bakom flugan.

2022-04-21 Stigande 08-12

Jag började vid badet men kände inget utan åkte sen vidare till den platsen jag var igår. Jag kände inget på udden så jag gick vidare till nästa. Precis innan udden på knädjupt vatten fick jag en på runt 30 cm . På andra sidan udden såg det lovande ut och där hade jag ett rejält påslag. Jag fiskade mig vidare men fick avbryta för jobb på stugan.


Stigande 16.30-20-30 

Nu började jag ytterligare längre bort , där var det ganska grunt och steril botten så jag vände och fiskade mig hemåt för att avsluta vid udden. Kvällen var magiskt vacker men fisken var helt ointresserad. Fisket har varit väldigt dåligt så det är svårt att ha någon åsikt om dessa nya platser.


2022-04-22 Stigande 7,30-12,00 O

Idag startade jag vid Röra och gick ända ut till specialen men kände inget . Det blev istället Pilane . När jag kom till det heta stället hade jag ett hugg och kastet efter tog den , men lossnade efter några sekunder. Jag fiskade mig bort och fick en sprallis. Efter 20 minuter var jag tillbaka och  då tog det ordentligt och jag kunde landa årets första skapliga Havsöring på 44cm vilket kändes jäkligt skönt. Jag fiskade sen hela högersidan utan att känna något. Jag åket längre ut till en hamnvik som tyvärr var full med bruna alger. Det blev vidare till Rösselvik som låg delvis i lä. Tyvärr var det även här mycket brunalger så jag avbröt och åkte hem.




På vägen hem på em åkte jag till Gunneby där var hela grundområdet fyllt av brunalger. Jag gick hela vägen ut till udden och fick en sprallis , men det såg inte roligt ut med alla alger.


Det blev många timmar med klent resultat jag hoppas verkligen vinden vänder och det kommer regn till alla yngel i bäckarna.






Kommentarer