Tjörn , Påsk och premiärfiske

 Det blev en sen premiär i år , men det har varit otroligt kallt de två första veckorna i april så jag har vikt ner mig. Helgen visar mest soligt och upp mot 10 grader vilket är behagligt men dåligt för fisket.

Långfredag 13 -16 stigande NO

Jag började på en ny plats för mig Askeröarna. Vinden låg på från NO så jag testade den östra sidan och efter en halvtimma så fick jag  årets första lilla Havsöring det blev sen ytter liggare två små i snabb följd. Jag gick sen ut och trotsade vinden men vattnet var färgat så jag gick tillbaka och fick en lite till.  

Påskafton 11-13.30  stigande svag V

Det blev en sväng till Viken vilken jag fiskade av grundligt och hade ett litet pill. man kunde vada väldigt långt ut . Åkte och gjorde några kast vid Björholmen men det såg väldigt tråkigt ut med lite vatten. Jag avslutade vid Pilane där det blev en liten och jag hade på en fin fisk ett kort ögonblick. 


Påskdagen 14-16,30 stigande svag V

Jag och Simon testade en vik mellan  Skärhamn och Bleket . Vi fiskade oss ut på den högra stranden ut mot berget , det var grunt och lerig botten. Det var flera båtar som fiskade längre ut men ingen fick något . Vi avslutade med ett kort besök vid Olsnäs utan att känna något.

Annandagen 9-10,30 högt svag V

Idag blev det återigen Pilane morgonen var magisk med hela havet blankt , Men fisken höll sig borta i det fina vädret vilket brukar vara fallet. 

Det är lätt att tycka att fisket var väldigt dåligt när jag var ute fyra gånger. Men timmarna motsvarar bara en hel fiske dag så det får väl ändå bli godkänt. Mina erfarenheter av soligt och lugnt väder är väldigt negativa , men det finns ju alltid experter som lyckas även under dessa förhållande. Så det är väl bara att mala på.








Kommentarer