Skåne . Ålabodarna och Bua

Idag flöt jobben på bra och jag var vid Ålabodarna kl fyra. Jag fick vänta en stund då det kom en regnskur. När jag kom ner så var det en spinnfiskare före mig så jag fiskade av udden och följde sen honom tills djupkanten tog slut. det var många Svanar inne i kanten vilka var totalt orädda , man kunde passera dom med några meter.


När jag var klar så började en flugfiskare samma runda. Blåsten ökade och det var lite problem med min 6a . Efter en kaffe paus tänkte jag fiska av udden en gång till innan jag skulle prova vikarna efter byn. Men bara några sekunder före mig kom en Bombarda fiskare ut och ställde sig på udden i hans andra kast tog han en fin fisk som åkte med hem. Jag fiskade klart på södersidan och åkte sen vidare till den stora parkeringen längre ner.

Jag fick två småttingar och slutade fiska vid åtta .

På morgonen var jag ute vid åtta och körde en pass utan att något hände. Vinden var iskall

När jag var klar med nästa jobb i Falkenberg så hade jag en lucka på några timmar innan Simon skulle komma hem. Ett meddelande till Marcus om läget fick jag tips att testa Bua . Det blev ett par timmars fiske på väldigt fina djupkanter men tyvärr ingen fisk hemma. 


Kommentarer