Baltak , Galet!

Det hade snöat under natten och dagen var inte alls tänkt för fiske . Men när solen kom fram och jag var på väg ut med hunden så tycktes Baltak vara ett ett bättre val. När jag kom fram till Bälteberga strax efter tio så var parkeringen tom och var så hela dagen. Det blev att börja på nacken vilken var så bra i fredags. Efter några kast dök indikatorn och snart låg den första Regnbågen i håven . Det blev ytterligare en och en tappad innan jag testade min sten utan att känna något. 

Jag gick ner till Ruinpoolen på parkeringssidan det hände inget förrän i slutet på poolen där det brukar stå fisk och mycket riktigt tog en där. Jag gick över till andra sidan och fick ytterligare en innan jag tog lunch.

Efter lunchen gick jag tillbaka till samma plats , det är bästa platsen om man vill gotta sig i vårsolen. Jag fick två i snabb följd och kunde njuta kaffet i lugn och ro och observerade årets första Bäckslända. Det hade kommit en streamerfiskare som  kunde fiska av poolen från andra sida . När han inte fått något så körde jag på igen. 

Nu var fisken helt galen fick man bara en bra opåverkad drift så tog dom direkt. Jag fick ett koppel av fiskar från dryga kilot och upp mot 2 kg. De tog bäst på en romkornfluga vilken var så sliten att det bara var den  oranga skallen kvar. Jag kände mig obekväm då de mitt emot inte fick nåt jag och drog fisk på fisk  så jag lämnade platsen. 

Det blev en sväng upp till stenen där jag tappade en , fick en sen en bit längre ner. Jag avslutade på nacken där en fisk försökte ta indikatorn tre gånger. Nu var klockan halvtre och jag åkte hemåt. Vilken dag jag kan inte minnas när det var så här galet fiske. Bästa flugor idag var romkornsfluga med orange skalle och en nymf med grönmetall kropp.



Kommentarer