Skåne kusten , Vikhög. kort tur



Jag hade fått jobb i Lomma och tog med spöna ifall det skulle bli några timmar över till fiske. Jag sökte tips på FB och fick några svar.  Det blev Vikhög vid halv fyra det var 5 grader mulet och måttlig vind. Jag gick till den södra stranden och fiskade mig ut mot udden. Det var en fiskare på plats mitt i viken. Efter knappt 2 timmar var jag frusen och solen började gå ner så det var dags att åka till hotellet . Jag kände eller såg inget , vattnet var färgat vilket kanske hade betydelse. Jag åkte ner till parkeringen mot Barsebäck och snackade med två killar som spinnfiskade de hade inte känt något.

På morgonen nästa dag fanns det möjlighet att fiska några timmar men mulet och frost på bilrutan gjorde att jag avstod. Helt klart är att fiske nere på Skåne kusten är jäkligt kallt och jag är full av beundran för alla som fiskar här på vintern. Positivt var att mina nya neoprenvadare var varma och sköna. 

Kommentarer