Stenbrottet Hällekis , Koden knäckt

 Idag blev det en tur till Stenbrottet efter lunch. Det var fullt med folk som grillade, promenerade och cyklade runt sjön. Det var även några barnfamiljer som fiskade och några trevliga killar från Herrljunga. Dom bjöd på korv och egengjord snaps. Fisket var kass och ingen fick något . Jag körde med Boobys

 

Vid tre mojnade det och några sporadiska fiskar visad sig. Jag lämnade Wille i bilen och vadade ut mot vassön som jag skulle fiska på andra sidan vilket jag hade blivit tipsad om. När jag skulle runda ön så blev det för djupt men tio meter ut stod en Regnbåge som flyttade sig några meter ,när den stannade kastade jag min nya fluga mot den och den tog direkt. Nu blev det åka av mellan vassruggarna men tillslut så var en tjock Regnbåge  på knappt 1,5kg  i håven. 

Jag vadade in med fisken och såg att det nu börjat vaka längst ut på ön. Det var 2-3 fiskar igång och efter några kast så såg jag dragningen i tafsen och så var det full fart igen , denna var mindre. Det slutade vaka och jag kunde mycket nöjd åka hemåt. Detta var första gången jag har haft framgång på myggätade Regnbågar. Stort tack till Kent Bjernehed som tipsad om mönstret och tekniken i veckan.



Kommentarer