Tjörn. Dåligt semester fiske

 20210709 

Pilane 21-23,20 

Högsommaren hade slagit till och vi har varma dagar med 28 grader och lite vind. Vi hade några dagar innan varit på Säbyö och jag hade då sett några tunga vak på norrsidan så min förhoppning var att det skulle kunna vara bra på kvällen. Jag fiskade på stigande och hade några mindre fiskar som var uppe på Skrapar flugan utan att fastna. Det var bara några enstaka vak ute vid ön annars dött.



20210712

Säbyö

Idag var vi och badade på ön så jag passade på att fiska på västra udden. Jag körde med både spinn och fluga utan att känna något. Min nya sjunklina funkade perfekt. Efter lite lunch så testade jag norra sidan och lyckades få en liten makrill på fluga , det var min första. Det var det enda som hände.


20210714 

Röra 21-23,30

Ikväll var det första gången jag fiskade från flytring på kusten. Det var en väldigt aktivitet på badplatsen med massor av badande. Det hade varit 30 grader på dagarna så jag fiskade i badbyxor. Jag han inte mer än komma ut innan jag hade en fisk på en kort stund. Den tog en lite nymf. Jag hade även några vak inom kasthåll men de tog inte . Efter en timma lite längre ut så hade jag ett påslag och fick en lite Näbbis . Solnedgången var fantastisk och ett par kom glidande i sina kanoter och paddlade rakt ut mot den oranga himlen, mycket vackert . Det blev tyvärr inga vak men en magisk solnedgång.


20210721

Olsnäs 19-21.20

Hade hört av Henrik att det skulle vara gott om Makrill ute på udden. När jag kom dit var det upptaget och de fick en direkt. Sen var det dött förutom fyra Öring vak när kanten. När dom gav sig gick jag ut på udden och kunde konstatera att det var verkligen djupt precis där. Jag fiskade bara med drag då jag klantigt nog glömt flugasken i flytringen.


20210722

Olsnäs 20-22.30

Det blev ett nytt försök på samma plats . Ikväll var jag ensam men inga Makrillar var inne och jag hade två kraftiga Öring vak inom kasthåll , men ingen tog. När månen kröp upp över horisonten blev det den där magiska känslan. Tyvärr blev det ingen aktivitet i mörkret.


20210723

Kåreviken 

Vi åkte och badade i Kåreviken vid Rönnäng. Jag passade på att fiska Makrill på utsidan i ett par timmar utan att känna något. Det var ordentligt djupt och  fina tångbälten nära land som borde hålla Havsöringar.

  



Kommentarer