Tjörn. Sprallisar och Trall

Dagarna i stugan skulle ägnas åt att skruva trall och annat pyssel. Men lite fiske måste man ju klämma in.
20210428 sol 13. Svag sydvästan hög vatten 17.30-20.30
Rösselvik gick bort mot stenbryggan. Efter en timma hade jag en följare och såg några större vak 20m ut. Det var en magisk kväll havet låg nästan blankt och solen värmde. Efter fika så hade jag ytterligare någon följare. 
Sista timma var jag en bit inåt där hade jag flera vak inom kasthåll. De nafsade och plogade efter flugan det slutade med att jag fick en sprallis. Det började sen blåsa och magin försvann. Det var en kväll som man kommer minnas


29 sol mulnande frisk ostlig vind 10grader 17 20,30
Gunneby låg i lä så jag fiskade ända ut till ön utan att känna något. Nästa blev Olnäs när jag kom fram så parkerade en bil på samma ställe som fjol och fiskaren försvann till en plats jag observerade att han var på förra året. Jag fiskade mig åt hans håll och fick en trevlig pratstund då han avslöjade att detta var hans hemliga ställe och att han var uppväxt i området. Jag fick även några andra tips som jag får testa.

Avslutade med en kort sväng till Pilane. Där tappade jag en och fick en på 30cm

30 sol svag ost 10 grader 10. 30-12 
Olsnäs provade stället jag fick tips på igår men det var dött. Jag hade en virvel bakom flugan på det vanliga stället.

Kort sväng till  Pilane det var dött så nu blev det att åka hem och städa stugan då Inger och Simon med familj skulle komma.


Kommentarer