Tjörn, Två korta turer i kylan

Efter att burit upp 9 ton trallvirke till nya däcket så var skönt att få några timmars em fiske. Det hade blåst mycket hård västan i fredags ,men idag måttligt. Solen sken och de var 6 grader och stigande. Jag började vid Toröd , men där mötte jag tre killar som redan fiskat av vikarna utan att fått något. Jag gick ut och testade bryggorna.


Jag drog vidare till Röra där var vattnet ganska färgat så jag fiskade insidan utan att känna något. Jag träffade två spinnfiskare som fått en liten på insidan. Träffade även en kille med sin lille son på ryggen, han bodde i närheten och fiskade mycket här. Fick en del tips som ska bli kul att testa. Några timmar går fort så snart satt man vid brasan och läkte mina ömmande muskler med ett gott rött.

Ett morgonpass innan regnet drar in, det var mulet och svag sydlig vind 3 grader och lågvatten. Jag började i Gunneby strax före åtta. Fiskade av den grunda delen och ut mot udden utan att känna något. Nästa stopp blev Olsnäs där började jag rakt ut i västra viken . Efter tio minuter vakade det 6-7 meter till höger om mig jag var snabbt där med flugan , men inget hände. Efter fem minuter kastande i samma område så hade jag en virvel efter flugan och när den var nära mig ett riktigt påslag , tyvärr missade den flugan men det hördes att den var av den bättre kalibern. Jag fortsatte sen vidare bort till nästa vik men kände inget. På vägen hem så träffade jag en trevlig kille som läste min min blogg, det piggade upp. Jag kom ju lite närmare årets första idag. 

När vi åkte hem idag så var det snöblandat regn hela vägen , så jäkla tråkigt.


Kommentarer