Tjörn , Familjeliv och en kort premiär tur

 Jag kom ner till lunch den 1a april ,då Stinas familj var på utflykt så skyndade jag mig till Röra. Det var strålande sol 7 grader och svag ostlig vind och väldigt lågt vatten. Jag träffade några som inte fått  något på fm så jag chansade på båtbryggorna och kanalen utan att känna något. Jag gick sen runt udden och fiskade på insidan bort till stranden men det var dött . Det blev bara detta korta pass idag .


På påskafton var det bara Simon med familj kvar. Vi drog till Gunneby som där  blåste det en hård frånlands vind. Solen sken och de var 6 grader. Simon gick inåt och jag testade en bit bortanför bryggorna utan att känna något. Vi åkte då vidare till Olsnäs där vi passerade första viken och gick till nästa stora grunda vik. Det såg verkligen bra ut med fin botten men det var lika dött.


Planen var att jag nu hade två dagar som jag skulle fiskat , men när det blåste 19 sekm i byarna från norr, så blev det att jobba med rivning av veranda och annat fix.

Kommentarer