Baltak . Tokflugan

 Idag var det fullt på båda parkeringarna så ordningen var återställd. Det var mulet och 7 grader och ingen vind , imorgon kommer det kyligare väder så det var många som tänkte som jag.


Jag började i Bälteberga och gick så klart till min super sten. Jag hann inte göra många kast lite högre upp i strömmen innan en Regnbåge tog min husmask och efter en snabb drillning så låg en fin fisk på 1,3kg i håven , vilken start !



Ut igen och i den heta håla hade jag ett napp och sen en som slet sig . Mycket nöjd så gick jag ner och fiskade i lugnvattet nedanför ruinpoolen. Det hände inget så efter nån timma så var jag tillbaka i strömmarna. Fisket var trögt för streamer fiskarna det var djupfiskade nymfer som gav enstaka fiskar.Vid ett var jag vid bilen och visste inte om jag skulle åka hem eller inte men solen tittade fram så det fick bli en stund till. Under bänken så låg det en orange bit nappindikator jag fick den tokiga iden att dela den och göra min första väldigt provisoriska Squirmy fluga. Så iväg till stenen med en husmask som fått en orange cylinder rakt över kroken. Jag fiskade nu stenen från denna sida och kunde då låta flugan stanna länge i bakvattnet. Ett litet knyck i tafsen indikerade hugg , nu blev det åka av efter flera lång rusningar så landande jag en Regnbåge på drygt 2kg.

 Jag skattade gott när jag visade flugan för några förbi passerande fiskare. Det blev en rolig avslutning på dagen och det bevisar att dessa ny insläppta Regnbågar vet man aldrig var man har.


 




Kommentarer