Baltak, Helt ensam

När jag parkerade bilen var jag helt själv vid ån och inga mer kom. Jag kan inte minnas när jag hade hela ån för mig själv. Det var mulet även idag och 9 grader vid lunch skulle det börja duggregna vilket visade sig stämma. Jag började vid stenen där en bättre fisk tog omgående och slet av tafsen, vilken kalas start. Jag fiskade mig sen ner mot ruinpolen där klev en större Regnbåge på , men den klev av efter några sekunder. Jag stannade åter till vid stenen men nu på andra sidan . Där hade man bättre koll på lina och efter ett tag tog ännu en fisk som slet sig. Jag fortsatte  uppströms och i andra kastet i lugnvattnet tog en fisk som jag drillade länge , men den satte fast flugan i vasskanten. 

Det blev lunch vid odlingen och byte av flugor. Jag hade en romfluga med jiggkrok vilket jag tidigare tappat fisk på . Så nu blev det byte till en Romkornsfluga med vanlig krok. Jag fiskade sen kanalen där jag tappade ytterligare en. På vägen tillbaka fiskade jag stenen igen och fick på ytterligare en Regnbåge.Den rusade in bakom stenen så jag fick snabbt vada över ån och följa den nerströms. Wille blev lite förtvivlad då husse försvann nerströms. Det slutade äntligen med en fisk i håven den vägde 1,5 kg . 

Jag kände ytterligare en fisk vid tre , men det mörknade så jag avbröt . Vilken konstig dag så många tappade , men mycket trevligt. Kanske en perfekt avslutning för iår.






Kommentarer