Tjörn.Sista dagen

 2020-09-31 16 grader svag SV 


Jag åkte från Skara och var vid Rössevik 9,30 Idag var det 10cm högre vatten och såg bra ut men ingen fisk. Vidare till Olsnäs där det blev en sprallis och sen till Gunneby där det blev ett kort besök i det grumliga vattnet. Nu var det dags för de stora , jag fiskade viken och hade en stöt i flugan . Jag lät den sen vila och åkte till Björholmen , där var det dött. Väl tillbaka körde jag ett varv till utan att något hände så nu blev det HX där fick jag en sprallis och tappade en , hade även en bättre fisk som nafsade två gånger. Nu blev det Pilane varför vet jag inte då jag inte fått nåt där och inte blev det nåt idag heller. När jag skulle dra till nästa ställe så saknade jag min Bisonmössa och räknade ut att den troligtvis låg vid viken. och mycket riktigt där låg den , så det blev ett tredje försök på de hetaste ställena men icke.

Om man sammanfattar säsongen så har det blivit väldigt få fiskar på nedlagda timmar. Det har varit bra storlek på fisken men jag saknar de mellan 35-44 cm. Jämfört med förra året vilket var mitt första med Havsöringen så har det varit mycket sämre. Det är faktiskt skönt att säsongen är över ,nu blir det nya tag med Regnbågen.



Kommentarer