Tjörn. Trögt i Brittsommar väder

 2020-09-19 Sol och 18 grader , svag vind. Lågvatten -30

Jag åkte ut på morgonen till Björholmen där var det inte fiskbart. Vidare mot HX där var det också lte vatten men jag gjorde ett test mot båtarna vilket gav en sprallis. 

Vid nio var jag vid Pilane fiskad till vänster där jag hade ett känn. Ute på ön var en spinnfiskare han vadade över till min sida och fick en fin fisk. Jag kände inget och gav mig vid elva.

Vid tre var jag på Berga där mötte jag tre fiskare som fiskat där hela fm utan att känna något. Jag fick då tips om att det kanske var lite mer rörelse ute vid Bökeviken, så dit blev det. Jag fiskade tills jag kom till en liten sandstrand där fick jag en Öring på ca 36 cm. Jag fortsatte sen till en storsommarstuga där jag fiskade viken och udden utan att känna något. Jag gick sen vägen tillbaka vilket tog ca 10 minuter.

2020-09-19 samma väder

Idag blev det morgonfiske i Gunneby där sydvinden krusade vattnet. Jag fiskade hela vägen ut utan att känna något. Testade även djuprännan vid bryggorna. Jag åkte sen till Olsby där jag fick en sprallis och hade ett bättre hugg bara 1m från land .

Solsken ingen vind och lågvatten var ingen bra kombination


Kommentarer