Hemlig ån

Vädret var soligt och varmt så lite rastlöshet fick iväg mig till ån efter lunch. Som i fjol var det stora kläckningar av Danica i lugnvattnet men inga vak. Spanade länge vid bron men det var ingen fisk i farten. Så jag åkte upp till den övre sträckan för att bara kolla läget. Det stod en bil där som jag tyckte var samma som ifjol och mycket riktigt det var Martin och Johan. De hade tagit var sin fin öring som vakade vid bron. När jag sen fick en rapport under kvällen så hade de landat fem stycken med topp på närmare 50cm. Det var väldigt imponerande.

Han var lite fundersam när jag satte av honom på stenen , men han tog mod till sig och knallade på i det grunda vattnet.
  Efter deras fina fiske så blev det fiske mellan 9-13. Det var lite blåsigare idag och sämre kläckning nu på fm än det var igår. Vid elva tog jag kaffe vid bron då vakade en fisk nära kanten på andra sidan ,efter tredje vaket så vadade jag i position. Jag väntade sen 25 min men den var inte uppe , vilket inte var så konstigt för jag såg inga sländor.Var det sista på min sträcka vid bron ,men det var dött.

Kommentarer