Tjörn, Näbbgäddor och Sprallisar

20200506 13 grader NV 11 sek sol stigande
Det blev en kort sväng efter lunch till Röra. Där fick jag årets första Näbbgädda i lä bakom udden. Vinden låg på ganska besvärande på de bästa platserna och vatten var grumligt.
Nästa pass blev vid sextiden då jag tog mig till Gunneby vinden låg på från höger vilket gjorde att fluglinan var farligt nära huvudet några gånger. Jag fiskade  mig ända ut till udden bortanför ön utan att känna något. Så vid halvnio drog jag till Olsnäs vattnet var nu lågt och jag fiskade vänstersidan och var över på grundsidan för att se om det vakade något men det var dött.Avbröt strax efter nio.
20200507 15 grader V 8 sek sol
På förmiddagen lade jag 80kvm färdig gräsmatta vilket gjorde att jag fiskade med en värkande rygg som inte blev bättre precis.

Idag skulle jag köra korta pass på många ställen var taktiken.Vattnet började stiga vid ett så jag var ute vid Toröd  halvtvå .Det var varmt och det blommande fantastiskt fick den där sköna vår känslan. Jag fiskade mig runt men det var ingen aktivitet nån stans. Vidare mot XV där fick jag en sprallis på djupsidan.Sen band jag Wille så han såg mig och fiskade mot båtarna men vattnet var lågt då stenen syntes och det hände inget, men Wille skötte sig.
Vidare mot Viks där var det väldigt lågt vatten och såg inte alls bra ut . Jag provade på djupkanten vid ön men inget hände. Så det blev Björholmen nästa där tappade jag en skaplig och hade en följare vilket var helt ok.
Planen var att åka hem , men det blev en kort sväng till Röra: Det var lite klarare vatten men inget på de bästa platserna men fick en sprallis som var mer över än under vattnet vid stugan. Idag fanns det lite fisk överallt men jag hittar inga stim precis.

Kommentarer