Tjörn, Ett morgonpass

20200423 5 grader och mulet V 6sekm stigande
Jag hade bestämt med Henrik Wallberg att prova ett ett nytt ställe vid Berga. Jag var där kvart i sju och fiskade en timma utan att känna något, platsen såg bra ut men vinden låg på och det var kallt.Jag fick då besked att de åkt till den vanliga sjöboden lite längre söder ut. Så jag anslöt till dom och vi fiskade ihop ett tag utan att någon kände något.Dom kunde inte riktigt bestämma sig , men jag som hade begränsat med tid drog till Röra.
Jag började på en liten udde direkt efter hagen , redan i första kastet så tappade jag en mindre fisk som tog bara nån meter ut. Jag gick sen vidare till det lilla skäret men där var det dött. Så nu var det bara platsen där jag fick min stora sist kvar. Jag började lite längre ut än sist och när jag kastade längst med berget så hade jag en stor mörk skugga bakom flugan, det är så häftigt. Två kast senare så tog den , det blev full fart direkt med hopp och ut med backingen. Jag stod illa till och hade fisken långt ut och längst med min egna strand. Så jag fick vada runt mot den vilket resulterade i en vurpa med ömmande knä. När jag väl hade kommit i bra position så drog den rakt ut och lossnade.Det var en riktigt stor fisk som bjöd på härlig kamp och det kändes inte så surt att den lossnade. det hade väl varit lite väl bra att lyckats ta en stor där igen. Det var väldigt djupt där denna tog. Jag fortsatte sen att fiska av längre in men det hände inget mer så jag åkte hem vid halvelva.

Kommentarer