Påskhelg på Tjörn

20200408  Soldis ,vind SV 10 sek , stigande
Jag åkte till Toröd vid två vilket tog 10 minuter från stugan vilket är helt ok.. Jag började i den västra viken i vilken vi fått fisk tidigare , det tog inte många kast innan jag hade en som tog två ggr utan att fastna . Ringrostig som man är så gjorde jag mothugg och drog undan flugan så klart.
Jag fiskade mig sen runt bort till badplatsen , det var en del små fina platser men jag kände inget. Efter det så gick jag över till den grunda viken där båtplatserna är , botten här var steril och mjuk så jag testade från den första bryggan då man kunde kasta över en fin botten. det var svårt att kasta i motvinden. På bryggan fick jag på en fin fisk som tyvärr drog in under bryggan och fastnade. Det började blåsa mer så jag avslutade efter 2 timmar.

20200409  Sol ,vind NV 10 sek , stigande högt
Idag blev det lite senare så halvfem var jag var vid Pilane där låg vinden på rakt in , Jag fiskade i 40 min utan att känna något så det blev en sväng till Björholmen. Där såg jag en fisk som vakade två ggr och hade ett par nafsande och en liten följare. Det blev sen en kort sväng till Viks men där hände inget så efter 2,5 timma var jag hemma vid brasan igen.

20200410 Mulet,vind SV 12 sek, stigande till högt
På plats kl 8 på Röra vinden låg på hårt så jag gick över direkt till lä sidan . Jag började vid stugan på udden och fiskade mig inåt , men inte ända fram till stugorna där. Jag hade ett nyp när jag la ett kast längst med kanten annars var det dött.Vid 10,30 gav jag upp efter att testa det sista i motvinden. Det var mitt första besök på platsen och den såg bra ut så det blir att försöka igen.
Tyvärr blåste måndagen bort så det är bara att konstatera att det inte blev något på dessa kort försök.Det man kan glädjas åt är att alla platserna ligger 10 minuter från stugan.

Kommentarer