Tjörn,Fortsatt trögt

20200415 Soligt och 7 grader, V 12m sek ,stigande
Jag hade varit och hämtat fösterbräden som skulle målas så under torktiden drog jag iväg. Det blev en kort sväng ner till Pilane där det blåste alldeles för mycket och där Wille åter igen hoppade i och simmade till mig fast jag bara stod 5 meter ut. Så det blev torkning och in i bilvärmen. Och en sväng till Björholmen där var det lika dött
Lite smått desperat så åkte jag till Toröd för att utforska bryggorna där jag tappat en tidigare. Det var lika dött där och vinden drog mot Nordan och ökade till 14 sek. Vilket gjorde att efter 3 timmar var det snickeri som gällde

20200416 Sol och 11 grader,NV 8-10 sek,högt
Jag åkte ut efter lunch och åkte till Pilane för att se hur vinden låg och gjorde några kast men kände inget.
Jag åkte sen till HX viken där jag fiskade igenom hela grundområdet utan att känna något. När jag sen skulle prova mellan sjöbodarna så var det en annan fiskare redan där. Det visade sig vara Henrik Wallgren så det blev en trevlig pratstund och vi bestämde att försöka fiska ihop då han erbjöd sig visa några platser. Han hade fått en på platsen och hade på en när jag fiskade längre in.

Jag fortsatte till Björholmen och Linneviken men ingen fisk visade något intresse .Det blev en kort tur på ett par timmar men idag var vädret skönt så man kunde njuta lite mer. Det har nu varit nordliga och Nordvästliga vindar länge och fisket är mycket trögt , vilket Peter kunde bekräfta.

Kommentarer