Tjörn, Äntligen så släppte det.

Två dagars snickrade och lite fiske där emellan var planen.Det var väldigt lågt vatten vilken jag kunde konstatera när jag passerade bron.

20200422 17 grader S svag vind, stigande
Jag jobbade på och var med ett lass till tippen vid fyra så nu var det dags för kvälls fiske. Jag började vid Olsnäs där var det helt klart fiskbart men jag kände inget den timman jag var där. Så det blev Berga där det skulle gå bra att ha med hunden ut efter kanten. Jag fiskade hela vänster sidan bort i 2 timmar och tappade en sprallis det var allt. Kanske att jag åkte hem för tidigt då klockan var bara 8 , men jag var bra trött och inget självförtroende efter ännu en bomtur. Man fick glädjas åt sommar vädret.

20200423 14 grader SV svagvind , stigande både morgon och kväll.
Wille väckte mig kl fem så jag hade förberett allt så jag kunde dra iväg direkt.det var noll grader på bil termometern , klockan sex började jag fiska vid Röra. Jag gick längst ut och fiskade mig hemåt. Det skulle dröja till 7,30 då jag hade en hoppande Öring inom kasthåll , den tog men lossnade. Jag fick sen en spralllis vilken var årets första och värmde tros sin litenhet. Hade även på ytterligare en . Åkte hem 9,30.

Kvällsfisket började på HX strax före sex , jag var där en timma utan att känna något . Nu var frågan vart tar jag vägen, det blev Röra. Nu började jag där jag fått sprallisen på morgonen och bara efter några kast fick jag en 35a, det kändes att jag var på gång ingen. Efter nött ett tag gick jag längre ut till en plats som verkligen ser het ut. Det tog inte många kast förrän man såg plogen av en stor fisk efter flugan och den tog. Jag såg omedelbart att det var en stor fisk , den ville inte rusa utan bara gick och stötte fem meter ut. Det var väldigt nervöst innan den låg i håven . En stor hanfisk på dryga 60
cm , oj vilken lycka.Den tog på min gamla Tobis fluga.

Efter låtit den simma vidare gjorde jag några kast till men var så jäkla nöjd och hade så ont i ryggen att jag avslutade redan vid åttatiden. Hemma tände jag brasan och njöt av ett glas rött.




Kommentarer