Kusten Tjörn

Jag hade fått hjälp av Peter Alexandersson med några platser som skulle gå att fiska på när det blåste en frisk västlig vind. Jag började fiska vid halvtio i ett område som var inomskärs och väldigt skyddat. Det skulle dröja till vid elva innan jag fick dagens första på runt 30 cm. En liten stund senare fick jag på en större fisk som jag tappade det sista , det var surt. Jag fiskade mig sen ända in i sundet , det var ett vackert ställe med vass utefter kanterna och branta klippor. Simon skulle komma strax efter ett så jag gick tillbaka till sundets början. Jag testade ut mot vinden och missade en  lite senare tog en fin fisk flugan precis framför mina fötter, den lossade direkt.


Simon kom och vi fiskade oss igenom sundet ihop , på den platsen jag fått en tidigare tog Simon en runt 35cm . När han sen plockade kantareller så testade jag samma plats och fick en sprallis. Vi testade i motvinden där jag tappat fisk tidigare . Simon fick en liten och missade en , jag kände inget.


Vid fyra var vi på ett nytt ställe med en liten hamn och en liten grund vik ,mycket pitoreskt . Det började riktigt bra och efter fem minuter missade jag en men fick en fin nästan direkt efter. Nu hade vi ett riktigt bra fiske i en timma vi tog 9 fiskar vilka 4 var runt 40cm ,och tappade en del. De var uteslutande mot djuprännan och på en sträcka av 20m. Flugan för dagen var Orange. Utan all hjälp från Peter Alexandersson hade vi aldrig hittat denna pärla.




Kommentarer