Baltak

Jag kom iväg lite sent och började fisk nere vid Bälteberga 7.30. Jag gick direkt till Kashmir poolen där jag sen blev till kl 2 då jag åkte hem. Det vakade några fiskar och redan efter några kast så hade jag den  första stigningen på en grå Dyret st 12. Efter att missat några till så bytte jag till en mindre grön variant. Jag tappade en som var på en stund , sen fick jag en väldigt fin Regnbåge på drygt kilot.
Fram till elva var fisket bra och jag hade på en som drog av tafsen och fick en på närmare 1,5 kg.
Jag bytte till en  Elk Hair Caddis med gummiben som fisken ofta bara puffade till , men de sen tog den mindre Dyret.
Det hade varit en del slöjmoln men det klarnade upp och fisket blev trögare ju längre dagen gick.


Vid tolvtiden så kom det två från Tidaholms kommun , de skulle göra en informationsfilm för kommunen om vilka olika fritids aktiviteter det finns . De både fotade , filmade och använde drönare. De frågade oss som fiskade om det var ok och vi ställde upp. Jag lyckades ta en mindre fisk som hade vakat några gånger så jag hoppas de fick några bra bilder. Jag hade trevligt sällskap av yngre kille som hade en tung dag då hans vanliga flugor svek och han hade lite problem att få till den rätta driften med Torrflugan.
Kul att det går åka hit i juli när vattnet inte är för varmt.









Kommentarer