Stugan i Nås, Bredmylsen x 2

2019-06-06
Jag satte i ringen vid stugorna strax före åtta. Det var en frisk västlig vind och 28 grader varmt.Det var väldigt få sländor så jag körde med flickslända vilket gav många små abborrar. Vid halv tio fick jag en fin öring på en stor Montana. Jag hade observerat en del spinners vid en udde som låg i lä. Men det var inte där det hände.Vid 22,15 började det helt plötsligt kläcka Danicor i stora mängder ute i sjön. Det konstiga var att fisken var inte alls med på noterna. Det var svårt att lokalisera de få vak som var i den friska vinden. Jag kämpade på till 22,40 men tyvärr mojnade det inget och vaken dog ut.



2019-06-09
Jag åkte till samma ställe och var där strax efter sju. Det duggregnade och vinden var helt ok.
Bara 50 m från land mitt emot sommarstugan så vakade det direkt och en del sländor kläckte. Efter prickat några vak så tog en och gjorde några rusningar innan den släppte. Nu hade jag några vak till inom kasthåll och lyckades få en på blindfiske båda tog på Harrops stillborn dun. Det fortsatte att regna och vinden tilltog så efter åtta så såg jag ett vak. Jag höll ut till halvelva men det var inga sländor som kläckte och så klart inga vak.Båda kvällarna var det bara en båt ute vilket tyder på att fisket inte är topp.



Kommentarer