Hemlig ån . Äntligen fisk

Jag möttes av fåglar som jagade Danicor över den lugna delen av ån. Nu ska det väl ändå vaka , men icke det var bara fåglarna som tog för sig. Jag gick långsamt upp mot de strömmande delarna men inte ett vak . De som kläckte stod väldigt kort tid i det fina vädret men det låg även en del spentspinners som borde lockat fisken.


Jag drog mig ner till bron och där fick jag äntligen fick se mitt första vak i ån. Det var en mindre i snabb strömmen som jag kände och sen en lite längre ner som jag också kände. Båda tog på Danica spent. Efter en stund så vakade en fisk ner mot nacken. Och efter diverse smygande tog den och en mindre Öring kunde återutsättas. Det var den första på denna del av ån så det kändes gött.


Nu vakade det åter under bron , men nu syntes det att det var en fisk av bättre storlek.
Och mycket riktigt efter en hård kamp låg ett smycke i håven. Jag gick sen ner till en ström som jag har tyckt sett bra ut. Där vakade två fiskar, båda tog och var på en kort stund.


Jag avslutade med en sväng uppe på lungvattnet men det var fortfarande ingen fisk som visade sig. Jag åkte hem vid 18,30 efter 3 timmar fiske. det var riktigt kul att även denna del av ån hade ett bestånd av Öring visserligen inga rekordfiskar men kul ändå..

Kommentarer