Ätran, En fisk!

Jag började vid halv tre  med att gå båda sidorna nere vid Ringestena. Detta är den absolut finaste sträckan med massor av tänkbara ståndplatser. Det hade utlovats åskskurar vilket inte blev fallet istället 25 grader och solsken. Efter tre timmar drog jag till Veka , spången var upptagen.
Nu äntligen började det duggregna och en fisk började vaka i den vänstra nacken. Det syntes tydligt att den tog Danica spent . Den tog tveklöst och var en liten fin öring på dryga 30cm. Jag blev sen stående och snackade med Paul, Jon och Tommy ett bra tag. Jag gick sen en sväng nedströms och var sen åter uppe vid nacken men inget hände. 


Danicornas tid verkade vara över och det var väldigt lite sländor överhuvudtaget. Detta var mitt tredje besök iår och resultatet har verkligen varit klent. Jag får ta mig en funderare hur jag kommer prioritera mitt fiske framöver .


Kommentarer