Kusten Lilleby Torslanda

Inger var sugen att åka till Göteborg och strosa på stan . Det blev perfekt hon tog med dottern på stan och jag och sonen åkte ut på Havsöring fiske.
Vi åkte till Lilleby hamn där den sydvästliga vinden låg på mot land, tyvärr var det klar blå himmel.  Vi var ute vi halvtio och provade samma strand som sist utan att känna någoting.



Vi tog en fika och bestämde oss för att åka till Tjuvkil. Men på vägen till bilen så gick vi förbi ett hus där en gubbe frågade hur det hade gått. Han tycket vi skulle prova en annan vik som man alltid får fisk. Vi skrattade gott men bestämde oss för att testa.


Vi fiskade oss från djupkanten och in mot grundare vatten. jag hade en följare det var allt. Efter vi käkat började vi vid djupkanten och Simon hade flera följare direkt. När jag flyttade ut så hade även jag följare , men det var många små.
Sen hände det man inte tror ska hända en själv. Jag fick två samtidigt jag fattade inte riktigt vad som hände då de tog nära land och en fisk var i ytan och den större drog i ändflugan. det var lite tricky att få båda i håven men det gick,den största var 43cm Så fort går det från en dålig dag till en bra.
Vi fick sen var sin mindre och slutade vid tretiden då tidvattnet sjunkt . Bäst var fisket när vattnet stod som högst mellan elva och två. den fluga de var klart mest intresserade var Kobbarbasse i st 10.


Kommentarer