Stugan i Nås. Lindesnäs dammen

Tanken var att Påskhelgen skulle kunna erbjuda någonstans att blöta flugan.Men Västerdalälven steg varje dag så där var det kört.  Det låg mycket snö i skogen så det såg inte så ljust ut.På söndagen åkte jag til en Öringsjö men där låg isen.
På annadagen blev det ett besök i dammen vid Lindesnäs där jag visste att det var öppet vatten. Här släpper man i Regnbåge på våren så tanken var att försöka fånga en övervintrare.


Jag hade aldrig varit här tidigare så det blev att gå en runda runt sjön. det såg inte så lockande ut att fiska vid Campingen så det blev att gå ett vänstervarv
Det skulle visa sig bli rejält jobbigt då det var rejält brant på denna sida. det tog mig över timman att nå fram till forsen och det var inte många ställen man kunde fiska på.


  Det var väldigt fint vid fallet men ingen fisk som visade något intresse för mina flugor. Denna sida var perfekt för fiske och lättgången med en bra stig. Det var ca 30m brett och väldigt grunt med en del djupare partier med kanske 2 meter djup. Sjön ringlade sig fram som en å och såg väldigt bra ut.
Jag avslutade sen vid Campingen och vid dämmet men inte heller där visade sig någon fisk.


Kommentarer