Baltak Premiär

Väderprognoserna hade visat 14 grader och sol på Torsdag i flera dagar. Så det var inte svårt att ta ett em fiske i ån. Jag åkte ned till Bälteberga och började fiska runt kl ett. Det började bra med en regnbåge efter en halvtimma, det kändes bra och jag passade på att njuta av en kaffe paus i solskenet.
När jag väl körde igång igen så fick jag på en större fisk som gjorde flera rusningar och när jag trodde den var redo för håven gjorde den ett sista ryck och tog tafsen. Båda fiskarna tog ändflugan vilket var en stor tung Bäcksländenymf  i brunt.


Det var väldigt mycket svårare att checknymfa med blåst och högt vatten. Jag hade behövt ett blyhagel längst ned på riggen för på så vis fått bättre kontroll. Det blev inget mer så vid fem kände jag mig färdig. Nu längtar jag till att få sträcka ut tafsen, visst är det kul att få fisk men metoden  har för stora likheter med mete. det var så det kändes idag. 

Kommentarer