Hökensås,Nordvattnet,Prinsasjön


Brittsommar med 20 grader med en frisk västligvind som var väldigt besvärande.
Jag satte i ringen i södra änden vid tre tiden. I viken till höger tog en Regnbåge min snabbt fiskande Black Martinez , det var en ny insläppt  fisk på runt 2kg. Jag fiskade mig sen mot ön på den västra sidan som låg bitvis i lä. Det låg mycket skräp i kanten men inte ett vak

Väl framme vid ön så tog jag mig igenom vassen och fiskade sen i lä på den sidan.
Jag har en litet natebälte som brukar hålla fisk , och även så idag. En fisk tog flugan direkt vid nedslaget och gjorde en häftig rusning, som tog tvärt stopp då ett trassel av lina satt i ringarna. Fisken gjorde några hopp och jag försökte få slaklina. När trasslet var fixat fanns det tyvärr ingen fisk kvar.
Jag kände inget mer så jag tog mig mot bilen i hård motvind.
Väl framme träffade jag en Norrman som fiskat med båt i sjön i två dagar och bara fått två fiskar.
Jag åkte sen vidare till Prinsasjön och fiskade där mellan sex och till strax efter åtta då det var rejält mörkt , men det hände inget .

Kommentarer