Gimdalen Idsjöströmmen Dag 4

Efter ännu en sovmorgon och ett långt besök hos L-Å var vi inte i strömmen förrän vid ett.Simon gick längst ner på denna sida och jag gick ner till Lillselet och ut på stenraden.Jag hade turen på min sida då en skaplig Harr vakade nästan på samma ställe som igår. Jag testade Dyret som satt på tafsen utan resultat.Men en grå dagslände imitation tog den direkt vilket inte var så konstigt ,det var ju det som kläckte.Den var knappt 40cm,fick även en mindre. Var sen nedanför Jönsholmen där jag fick två mindre och mitt emot stod Simon med spöböj.
Mitt i vår matlagning kom Mats Kjellman som jag inte träffat live innan. Det visade sig vara en  trevlig bekantskap.
Vi började vår sista pass vid åtta och  höll på till elva och då hade inte nattsländorna kommit igång ordentligt. Men vi var nöjda och hade fått fem var med topp på fisk runt 40 cm.



Idag var det fisk på flera platser som varit helt döda innan. Jag tror att det kommer bli riktigt bra nu när vi lämnar Gimdalen för denna gång.

Kommentarer