Baltak

Åkte direkt ner till Bälteberga och var igång vid fem.Jag träffade en som inte känt något på hela dagen så jag blev lite fundersam. Jag får prova nåt nytt , så på med en Svart Wolly Bugger och ner i starkströmmen. I första kasten hade jag känning sen fick jag en liten urinvånare som var mycket vacker. Efter ytterligare några minuter tog en fin Regnbåge den var svår att hålla i strömmen och den lossnade efter en stund.
Bara tio kast senare tog en rejäl fisk den rusade runt en bra stund den var ovan mig och ner mot nacken flera gånger. Jag hade ett litet bakvatten som jag försökte pressa in den till. Nära var det men tillslut kom den loss.Det var riktigt surt , den var säker närmar 2 kilo.
Mitt cane spö var nog i vekaste laget.

Jag fiskade mig sen upp till lugnvattnet utan att känna något mer. Jag höll på till nio och det var väldigt få vak. Det var en fin kväll och en lyckad första timma. Detta var första passet på gräsänklings helgen.

Kommentarer