Havsörings Premiär


Vi skulle ner till Göteborg och fira Simon som fyllde år i fredags. Eftersom det skulle bli kaffe på em så kontaktade jag Gustav och frågade om vi skulle kunna hinna med Havsörings fiske innan. Gustav är pålitlig så vid halv tio var vi plats i en sandvik som var grumlig och hade en för hård vind. Vi sökte upp en lävik men efter 1,5 timma gav vi upp och styrde mot Tjuvkil. Där hamnade vi på en liten ö och efter en kvart hade jag en tvekan och efter ytterligare en stund fick jag en 35a. Jag hade sen ett bra fiske med flera påslag och två mindre fiskar landade. Flugan för dagen var en gammal åttitalare med silver kropp och  vit Marabou. Tekniken var halvsnabb intagning med stopp eller långsam intagning och sen fart igen.Det knepiga var att vi var flera fiskare på platsen men det var bara jag som fick. 
Efter blivit av med flugan så gick jag ut till den blåsiga udden och satte på en fluga med enbart en silvertub som förlängd kropp. Jag hade först en tvekan och sen ett nyp därefter tog den ordentligt. Denna var en klart större fisk men den lossade efter en kort stund.
Kommer man rätt så är det verkligen ett kul fiske och speciellt idag då gammal var äldst!






Kommentarer