Mellan isflaken i Strandgölen på Hökensås

Det var en bister vind in mot parkeringen, men hela denna sida var isfri. Det var två från Linköping på plats de hade fått ett par stycken. En av dom tappade en när jag plockade ihop mina grejor så det såg ju lovande ut. Jag började fiska på botten väldigt långsamt första timman. Men det var inte förrän jag ökade takten som huggen började komma. Först gick vit booby mycket bra sen var en flickslända av booby typ helt överlägsen. Fisket var klart bäst i parkeringsviken .Vid ett lossade ett stort is parti
och drev in i viken vilken blev helt ofiskbar i några timmar. Fisket var riktigt bra och jag hade på runt tio stycken men bara hälften följde med in för återutsättning. De var fin fisk mellan 1,5 till dryga 2 kilo. Det var även några sporadiska vak efter fjädermygg.
Till alla er som ska premiär fiska Havsöring önskar jag " skit fiske"




Kommentarer