Hökensås,Strandgölen

Hösten gjorde sig påmind med hård vind och grått , de vackra höstfärgerna hade blåst bort runt Strandgölen. Jag var där i gryningen och hade en litet nyp direkt , sen dröjde det till halv tio innan jag fick en fin 2 kg på Svart Bobbies, den tog på djupsidan. Idag var det hårt slit som gällde med stora flugor och ideliga spö byten. När jag skulle äta lunch så provade jag Martins Håla där ingen hade varit. Där visade sig omgående en fisk i ytan som fick en nattslända serverad, men icke en Montana st 8 tog den i andra kastet. Vid två drog fjädermyggs racet i gång på läsidan. Nu var det inte bara jag som svor, det var fyra gubbar på kanten som kastade som galningar utan att någon fick nåt. Jag såg en fiskare som fick två bågar på sjunklina resten kammade noll.




Kommentarer